söndag 9 december 2012

Anna-dagen Grattis !!!! Och ambulansfärd i ottan.





En oväntad händelserik dag
Har haft djupa smärtor i mitt bröst ett par dagar
I morse kl 05.00 var dom allra djupast Andningen mkt ansträngd
Efter rekord- tidigt kaffe  Ringde jag 112
för dåå behövde jag hjälp Snabbt kom det två glada gossar
Tog EKG  bjöd på kärlkrampsspray satte nål
Snabb omhändertagande på akuten, men sen påbörjades den omtalande "akutenväntan"  Rtg och rtg fastbunden i stol som tippades hit och dit för koll om vätska i lungorna. Resultatet kom och diagnosen : lungsäcksinflamation
Smärtorna är att liknas vid  brutna revben. Smärtlindring och ett hopp att inte  återigen börja intaga penicillin
Nu ska jag ta min kvällsdos Vara frisk och fräsch inan Nobeldagen i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar